Voorbereiding van je CRM Project

Volg best practice projectmanagement bij het kiezen van de meest geschikte CRM-software voor jouw bedrijf.

Om over de ideale oplossingte kunnen beslissen die aan je business requirements te voldoet, moet je selectiecriteria hebben vastgesteld voordat je verder kunt gaan.

Deze site helpt gebruikers met CRM-projecten – om de juiste vragen te stellen, specifiek te zijn bij het briefen van functionele vereisten en om zo veel mogelijk informatie te krijgen over de mogelijkheden van CRM-technologie.

Het beheren van jouw CRM project

Deze CRM-vergelijkingssite helpt bezoekers zich voor te bereiden op hun CRM-project, of het nu gaat om het invullen van de vragenlijst, het gebruik van onze resourcepagina’s of het ontdekken van links naar artikelen en whitepapers.

  • Stap 1

    Verdiep je in CRM technologie

    • Bekijk de reikwijdte- en voordelenpagina's van deze site om je voor te bereiden op het maken van de shortlist van uw CRM-oplossing
    • Download relevante whitepapers om onderzoek te doen naar CRM-technologie en best practices
    • Lees geselecteerde CRM-artikelen om ervoor te zorgen dat je gesprekken met CRM-providers relevant en toekomstgericht zijn

  • Stap 2

    Bereid je voor op een CRM-project

    • Kijk naar CRM-providers die meer bieden dan alleen de technologie-integratie, vraag om pre-projectdiensten zoals Customer Experience Workshops om jouw huidige staat aan het licht te brengen om de ambities van de toekomstige staat in kaart te brengen
    • Start met het auditen van uw bestaande klantgegevens en de bronnen ervan. Welke toepassingen gebruik je om relaties met klanten en prospects te beheren? Hoe uniform en gestructureerd zijn deze, opereren ze in silo's en geven ze een betrouwbaar klantbeeld? Heb je bij deze exercitie ondersteuning nodig van een CRM-consultant?
    • Denk alvast na over de verschillende CRM-gebruikers in het hele bedrijf, wat zijn hun rollen (bijv. senior management, verkoop, marketing, klantenservice, buitendienst, klantinzichten en CX-teams), hoe werken ze momenteel, welke veranderingen willen ze zien , met welke uitdagingen worden ze geconfronteerd, wat zijn hun huidige prestatieniveaus, waar worden hun gegevens bewaard? Wil elk team een actieve rol spelen in het project om de nieuwe tool te selecteren en te implementeren?
    • Houd rekening met uw projectverwachtingen, agile taakbeheer binnen een gefaseerde aanpak is de beste praktijk om u te concentreren op de must-haves van functies en functies in de verwachte tijd om u op weg te helpen om verder te bouwen, snelle ROI en betere gebruikersacceptatie te zien
    • Lees meer over criteria bij het selecteren van een CRM

  • Stap 3

    Vul onze enquête in om jouw perfecte CRM-oplossing te vinden

    • Vertel over je organisatie, je focus en de bestaande infrastructuur en mogelijkheden, zodat wij de beste CRM-toepassing kunnen voorstellen
    • Met een paar vragen over tijdschema's, specifieke functionaliteit die je nodig hebt, heb je nu de overzicht van een CRM-projectopdracht
    • Download een volledig gepersonaliseerd rapport met een overzicht van de beste CRM-tools voor jouw bedrijf

Vul de CRM-enquête nu in

CRM project management methodiek

Volg deze eenvoudige stappen om het beste CRM voor jou te kiezen

Breng je huidige en toekomstige CRM-behoeften in kaart

In CRM-projecten, hoe belangrijk het ook is om rekening te houden met uw huidige behoeften en deze te analyseren; aangezien je de CRM-software enige tijd zult gebruiken, is het essentieel om rekening te houden met de behoeften die je waarschijnlijk in de toekomst zult hebben naarmate het bedrijf groeit en zich ontwikkelt.
Bij het zoeken naar de juiste oplossing en de juiste CRM-softwarepartner, is het belangrijk om de juiste vragen te stellen, voor vandaag en morgen, zodat de softwareoplossing effectief kan voldoen aan de voortdurende eisen van jouw bedrijf. Zorg ervoor dat de oplossing schaalbaar is, zowel wat betreft het toevoegen van gebruikers als het toevoegen van extra functionaliteit.

Maak een businesscase voor CRM

Plaats business needs in een commerciële context om een solide businesscase voor CRM-investeringen te presenteren. Stel enkele parameters in voor metingen in je businessplan (waarop je tijdens uw implementatie via data-analyse kunt terugkomen) – deze kunnen worden afgestemd op:

  • Bedrijfsgroei (vergroten van je klantenbestand, omzetstijging, verbeteren van je winstpercentage, maximaliseren van cross- en up-sell-mogelijkheden)
  • Operationele efficiëntie (stroomlijnen en automatiseren, verbeteren van processen, kostenbeheersing, systeemintegratie)
  • Je klantrelatiestrategie – de strategie komt vóór de CRM-tool
  • Klanttevredenheid (betere targeting, consistentie van klantervaring, zichtbaarheid, herkenning en aanpassing aan de behoeften van je klanten, flexibele go-to-market van nieuwe producten en diensten) 
  • Objectief de voordelen kwalificeren (en de door gegevens ondersteunde ROI valideren) die zijn behaald door aan deze zakelijke behoeften te voldoen en dienovereenkomstig prioriteiten te stellen en op te nemen (dit is een must in elke business case)
  • Concurrentieanalyse – kwantificeer de voordelen in termen van differentiatie ten opzichte van concurrenten om optimale ervaringen voor je klanten te bieden en klantrelaties te verdiepen 
  • Een verandermanagementstrategie opstellen om de risico’s van projectmislukking te verkleinen; dit moet strategieën omvatten voor mensen, processen en technologieën met duidelijke gedefinieerde verantwoordelijkheden en timings

Verantwoording is de sleutel tot succesvolle CRM-projecten. Elke projecttaak binnen het plan moet een eigenaar hebben en binnen elk project moet er een algehele projectmanager zijn. Elk team moet ten minste één CRM-champion aanwijzen die kan spreken namens hun rol en senioriteit in termen van verwachtingen en op zijn beurt kan zorgen voor acceptatie door de gebruiker zodra de CRM is ingevoerd.

Ontdek meer over best practices voor CRM-implementatie om je te helpen bij het plannen van je werk.

Stel een CRM-projectteam samen

Contact

Kunnen we u helpen? Neem contact op !

* Wilt u zich inschrijven voor de nieuwsbrief?