CRM oplossingen voor jouw bedrijf

De beste CRM-softwaresystemen bieden een team de juiste middelen om excelente, consistente en proactieve klantervaringen te bieden. Bedrijven die op zoek zijn naar de juiste software, moeten kijken naar CRM-platforms die holistisch werken, maar ook elk team de juiste functies geven voor hun rol en met elkaar. Ga verder dan de verwachting van contact management tools en ontdek hoe toonaangevende CRM-oplossingen jouw bedrijf kunnen transformeren.

Vergelijk CRM-functies in softwareoplossingen en vind de beste software voor jouw bedrijf.

CRM for Sales Management

Een CRM moet de volledige verkoopcyclus managen als onderdeel van de customer journey. Voor het salesteam heb je een gebruiksvriendelijk CRM nodig die het dagelijkse werk ondersteunt en ze de informatie geeft die ze nodig hebben om hun verkooppijplijn te beheren, hun verkoopprestaties te verbeteren en gemakkelijk kansen te ontdekken. Zoek daarom naar integraties, workflowautomatisering en functies voor verkoopinformatie in de CRM-oplossingen op je shortlist.

Met de beste mobiele CRM-software kunnen vertegenwoordigers in uw bedrijf hun taken, activiteiten en vergaderingen beheren, waar ze ook zijn, waardoor onnodige tijd aan administratie wordt verminderd en best practices worden ingebouwd in prospectbeheer. Een cross-functioneel CRM, geïntegreerd in de teams in je bedrijf, stelt sales in staat meer kansen en kennis over hun klantaccounts en prospects te ontdekken. Een klant kan bijvoorbeeld contact opnemen met het klantenserviceteam met een klacht of probleem dat op zijn beurt zal leiden tot een change request, een nieuwe behoefte aan cross-selling of een snel herstel van de relatie. Deze informatie kan automatisch worden opgeslagen in de klantgeschiedenis en er kan een melding (taak en e-mail) naar de verkoper worden gestuurd om actie te vragen.

Het verkoopmanagement verwacht een op rollen toegesneden dashboard (met de mogelijkheid om in detail in te zoomen) om hen te helpen team-KPI's in realtime te beheren en prestatiegebieden voor verbetering te ontdekken. Welke marketingleads zijn niet gecontacteerd of gekwalificeerd, welke klanten moeten worden genurtured, welke producten en diensten worden voorgesteld en hoe heeft de verkoper voortgang geboekt bij een opportunity, hebben ze best practices gebruikt in elke verkoopfase?

ONTDEK MEER CRM for Sales Management

CRM for Marketing

CRM-software kan zowel marketing- als salesfuncties bieden binnen hun eigen operationele requirements; maar moet ook zorgen voor betere samenwerking en transparantie tussen teams in je hele bedrijf; de lead, prospect en klant centraal stellen in de CRM- en klantstrategie.

Marketingteams communiceren via meerdere kanalen met hun doelgroep en spelen zo in op de behoeften van klanten die de afgelopen jaren drastisch zijn veranderd. Naarmate marketingkanalen zich ontwikkelden, gebruikten teams mogelijk afzonderlijke tools voor e-mailmarketing, beheer van sociale media, marketing van evenementen, direct marketing, enzovoort. Het probleem is dat deze softwaretools gescheiden waren en dat de gegevens erin moesten worden geëxporteerd en geïmporteerd om het meest recente contact en de meest recente status van de klant te zien. Nu bieden toonaangevende CRM-oplossingen alle multi-channelfuncties die uw marketingteam nodig heeft, in één enkel platform, waardoor ze geautomatiseerde, dynamische en gepersonaliseerde campagnes kunnen opzetten om het klanttraject te beheren met behulp van segmentatie op basis van demografische en gedragsprofielen.

ONTDEK MEER CRM for Marketing

CRM for Customer Service

Klantenserviceteams moeten in staat zijn om een positieve klantervaring te bieden en daarvoor moeten ze worden ondersteund door een CRM-systeem dat hen een goed overzicht geeft van eerdere klantcontacten, ondersteuningsvragen, technische incidenten en productgeschiedenis.

Helpdesksoftware kan momenteel worden gebruikt door klantenserviceteams die geen verbinding hebben met andere teams, zoals verkoop-, marketing- en veldtechnici; leidend tot een onsamenhangende klantervaring en gemiste kansen op klantsucces.

Naadloze omnichannel-ervaring voor zowel de medewerker als de klant is nu functie die je verwacht in CRM-oplossingen. Klanten verwachten dat ze hun verzoeken niet hoeven te herhalen, ongeacht of ze contact met een bedrijf opnemen via e-mail, online chat, sociale media of telefoon. Medewerkers van de klantenservice willen moderne middelen die hun vaardigheden vergroten en hen in staat stellen hun klanten te helpen en zaken snel op te lossen. Chatbots en self-service sportalen worden steeds gebruikelijker in de contactstrategieën van bedrijven voor klantenservice, waardoor eenvoudige verzoeken automatisch kunnen worden afgehandeld, waardoor medewekers complexere tickets moeten afhandelen.

Supervisors van klantenservice verwachten dashboards waarmee ze KPI's kunnen monitoren, trends kunnen signaleren en proactief kunnen omgaan met geëscaleerde zaken.

ONTDEK MEER CRM for Customer Service

CRM for Field Service

Een buitendienstmonteur wordt meestal ingezet als onderdeel van een doorlopend onderhoudscontract of wanneer er iets misgaat bij de klant (break-fix scenario). Het ideaal voor een bedrijf is om problemen van klanten te kunnen voorspellen en op te lossen voordat de klant het weet. Een best-in-class CRM ondersteunt voorspellend onderhoud door na verkoop verbinding te maken met producten, met behulp van IoT dat is ingebed in het CRM-systeem.

Een belangrijke doelstelling voor field service management is ervoor te zorgen dat de technicus op tijd arriveert, uitgerust met de juiste tools, de juiste informatie en de juiste hoeveelheid tijd om het probleem de eerste keer op te lossen. Dit betekent dat het essentieel is om onderhoudstechnici en planners te voorzien van een CRM die informatie deelt met inventaris, skills, klanten en financiën.

ONTDEK MEER CRM for Field Service

Customer Insights and Customer Data Platforms

Om uw beheer van customer experince te voltooien, moeten uw CRM-gegevens samenwerken met andere datasets over de klanten die je bedient. Door deze klantdata te verzamelen en te structureren, kan je meer inzichten over je doelgroep ontsluiten om hen beter te begrijpen en je aanbod te personaliseren. Customer Data Platforms brengen transactie-, gedrags- en demografische informatie samen om multidimensionale klantprofielen te creëren, zodat je klanten en hun relatie met jouw bedrijf beter kunt begrijpen en voorspellen.

ONTDEK MEER Customer Insights and Customer Data Platforms

Contact

Kunnen we u helpen? Neem contact op !

* Wilt u zich inschrijven voor de nieuwsbrief?