CRM for Sales

De moderne klant vraagt meer van zijn leverancier, wat leidt tot complexere en flexibelere verkoopcycli, waarbij de concurrentie altijd aanwezig is.

De beste CRM-software helpt een bedrijf de volledige verkoopcyclus te beheren (leads, processen en team performance), alle rollen van het verkoopteam te ondersteunen (televerkoop, interne verkoop, klantaccountmanagers en verkoopmanagers) op alle locaties en tijdig .

Houd er rekening mee dat het salesteam vaak de meest critische gebruikers van CRM-tools zijn, dus focus en eenvoud zijn essentieel om een optimale gebruikersacceptatie te garanderen. Sales wil immers meer tijd besteden aan verkopen en minder tijd aan het leren gebruiken van nieuwe apps.

 

CRM software voor jouw sales team

,,Verkoopteams willen vooral profiteren van de voordelen van CRM zodat ze meer deals kunnen sluiten en minder administratieve taken hoeven uit te voeren. Jouw CRM-tool moet naadloos en gebruiksvriendelijk zijn en alleen belangrijke, actuele gegevens bevatten.

Het “gemak van zakendoen” geldt zowel voor de verkoper als voor de klant. CRM-software jouw verkoopteam helpen om in contact te komen met klanten en prospects, ongeacht het kanaal of de fase van de verkoopcyclus (vergaderingen regelen met directe toegang tot de agenda, e-mailsjablonen gebruiken, taakbeheer, livechat, integratie met sociale media, enzovoort).

Het juiste mobile CRM (die kan worden gebruikt op zowel Android- als Apple iOS-apparaten) helpt de leden van het buitendienstteam om hun taken, e-mail, activiteiten en vergaderingen te beheren, met toegang tot de relevante gegevens, waar ze ook zijn, het verminderen van administratieve taken en het inbouwen van best practices in prospectbeheer.

Verkoopautomatisering in een CRM is een van de meest essentiële functies. Workflows in je CRM-software kunnen het verkoopteam helpen bij het navigeren door het verkoopproces, hen ondersteunen in de verschillende verkoopfases, relevante gegevens in hapklare stukjes toevoegen, voldoen aan zakelijke vereisten en om leads te kunnen kwalificeren en sluiten. Taken worden geautomatiseerd, met meldingen (bijvoorbeeld een e-mail) naar de verkoper, geactiveerd door gedrag van henzelf, collega’s of hun klant.

Een typisch scenario is de kwalificatie of overdracht van leads vanuit het marketingproces, met als resultaat een betere zichtbaarheid van verkoopactiviteiten op leads die worden gekoesterd en doorgegeven, en de verkoper wordt zich bewust van het feit dat hij snel moet handelen en zorgen voor een naadloze klantervaring. Deze samenwerking zal ook de motivatie en de goede sfeer tussen de twee teams ten goede komen.

Innovatieve functies van de huidige CRM-software omvatten eenvoudigere toegang tot diepere klantinzichten (en potentiële klanten). Historische verkoopgegevens gebruiken, eventueel gecombineerd met andere gegevensbronnen; jouw verkoopteam kan plannen leren aanpassen en voorspellen. Terwijl voorspellende analyses, die gebruik maken van machine learning-automatisering, de CRM een stap verder brengen door de volgende beste acties voor te stellen, het risico op klantverloop te verminderen en gepersonaliseerde verkoop te verbeteren om bedrijfswaarde toe te voegen.

CRM-software voor verkoopleiders

Let op contextuele verkoop voor suggesties voor de volgende beste stap in het koesteren van klanten en prospects. Kunstmatige intelligentie ingebed in CRM-software ondersteunt dit diepere niveau van klantinzicht om te helpen bij het opbouwen van een uniek en verrijkt klantbeeldVolledige ondersteuning voor offertes en verkoopvoorstellen afgestemd op uw zakelijke productcatalogus, met CPQ-functionaliteit als er sprake is van complexiteit binnen uw prijs- of aanbiedingsstructuur, inclusief klantvoorkeuren en suggesties voor up- en cross-sellingEen van de grootste gevolgen voor de verkoopproductiviteit en het succes is voor verkoopmanagement, die per e-mail om statusrapporten aan het team moet vragen en vervolgens spreadsheets handmatig moet bijwerken met die informatie over verkoopprestaties, die snel verouderd is en kostbare tijd verspilt voor het bedrijf.

Verkoopmanagers hebben realtime transparantie nodig om de salespijplijn en KPI’s van hun team te kunnen beoordelen, met als belangrijkste kenmerk visuele, configureerbare en gebruiksvriendelijke CRM-verkoopdashboards. Aanvullende verkooprapporten en weergaven van activiteiten zullen het verkoopmanagement de tools en gegevens bieden die ze nodig hebben om zich te concentreren op specifieke verbeterpunten. De CRM moet in realtime worden bijgewerkt voor tracking versus doelen, om trends te herkennen en problemen op te lossen voordat het te laat is.

Bij het beoordelen van CRM-keuzes moeten de verkoopfuncties in Customer Relationship Management-software betrekking hebben op:

  • Salesforce en pijplijnbeheer van marketing leiden tot verkoopkansen met voorspellende prognoses
  • Automatisering van de verkoopfase vanaf het begin, inclusief volledige geschiedenis en prospectinformatie van marketingopvoeding en -kwalificatie bij de overdracht en zichtbaarheid voor marketing- en verkoopsamenwerking
  • Lead-, contact- en prospectbeheer met functies voor het scoren van leads voor hulp bij het stellen van prioriteiten
  • Volledige ondersteuning voor offertes en verkoopvoorstellen afgestemd op uw zakelijke productcatalogus, met CPQ-functionaliteit als er sprake is van complexiteit binnen uw prijs- of aanbiedingsstructuur, inclusief klantvoorkeuren en suggesties voor up- en cross-selling
  • Kortingsbeheer met geautomatiseerde goedkeuringsprocessen binnen bedrijfsrichtlijnen voor efficiëntere en nauwkeurigere klantoffertes
  • Mobiel ingeschakeld voor verkopers om CRM in het veld bij te werken en te bekijken, met geïntegreerde contactfuncties zoals het verzenden van een e-mail, het plannen van de volgende vergadering, enz.
  • Gepersonaliseerde dashboards voor verkooppersoneel en bedrijfsmanagement om hun pijplijn en KPI’s te beheren
  • Integratie met agenda’s, documenten en e-mail om het gebruik van CRM in te bedden in het dagelijks zakenleven
  • Begeleide best practice-hulp via Sales Playbooks en sjablonen voor elke stap van de verkoopprocessen
  • Naleving van de AVG voor best practice-opslag en gemakkelijke toegang tot prospect- en klantgegevens die in uw bedrijf worden bewaard
  • Ondersteuning voor vergadernotities met verslagen van klantbezoeken en automatisch gedeeld met collega’s (zoek naar tekst-naar-spraak-functies voor buitendienst) 
  • Verkoopinzicht om performance te bewaken en proactief verkoopanalyses te bieden als onderdeel van dagelijkse samenwerkingstools. Dashboards op basis van gebruikersrollen kunnen veelgebruikte KPI-prestatieoverzichten weergeven die vervolgens eenvoudig door de gebruiker kunnen worden gepersonaliseerd om empowerment, coaching en bijscholing te ondersteunen
  • Functies voor sociale verkoop die zijn geïntegreerd met de CRM-software voor relatieverkoop geïntegreerd met sociale mediaplatforms zoals LinkedIn om verbinding te maken met klanten en hun zakelijke netwerken
  • Let op Contextuele verkoop voor suggesties voor de volgende beste stap in het koesteren van klanten en prospects. Kunstmatige intelligentie ingebed in CRM-software ondersteunt dit diepere niveau van klantinzicht om te helpen bij het opbouwen van een uniek en verrijkt klantbeeld

Hoe kunnen sales CRM-functies worden geïntegreerd met andere belangrijke bedrijfsgebieden om uitzonderlijke klantervaringen te bieden?

  • Ontdek meer over CRM-software voor jouw marketingteam
  • Ontdek meer over CRM-software voor jouw klantenserviceteam
  • Ontdek meer over CRM-software voor uw buitendienstteam
  • Ontdek meer over hoe Customer Insights en CDP-technologie bedrijven ondersteunen

Contact

Kunnen we u helpen? Neem contact op !

* Wilt u zich inschrijven voor de nieuwsbrief?