De veranderende wereld is blijvend en heeft invloed op alle aspecten van de samenleving. De pandemie die de wereld de afgelopen twee jaar heeft doorgemaakt, heeft deze verandering geïntensiveerd en versneld, waarbij bedrijven de uitdaging aan moeten gaan om aan de ongelooflijke hoeveelheid vragen van klanten te voldoen.

Flexibiliteit in customer-service om aan de veelzijdige vraag van de klant te voldoen

Bedrijven hebben te maken met groeiende verwachtingen van klanten. Om concurrerend en in het spel te blijven, moeten ze geheel nieuwe strategieën toepassen om de klanttevredenheid naar nieuwe hoogten te brengen door de kwaliteit van de klantenservice in callcenters en in de buitendienst te verbeteren. Het uitrollen van dergelijke strategieën vraagt om nieuwe ontwrichtende technologieën, waarbij technologie een de sleutel is in het digitale transformatieproces en zo hun klantenservice en buitendienstmedewerkers meer mogelijkheden geeft.

In de afgelopen tien jaar is het leveren van excellente klantenservice een onderscheidende factor en een echt concurrentievoordeel geworden. De Consumenten van vandaag hebben hun koopgedrag veranderd en zijn veel veeleisender geworden. Afhankelijk van het bedrijf kan die vraag variëren, maar in alle gevallen moeten ze de juiste oplossing hebben om aan die vraag te voldoen.

Voldoen aan de klantvraag met geïntegreerde en op maat gemaakte technologie

Om de nieuwe marktuitdagingen en -dynamiek het hoofd te bieden, is het nodig om over de juiste technologie te beschikken om de beste klantervaring te bieden. Een uitstekende service garanderen gaat samen met een geweldige klantenservice. Om die excellente service te kunnen bieden, kunnen deze 5 stappen goed van pas komen:

  • Bewaak te allen tijde de kwaliteit van de dienstverlening: de tools van vandaag kunnen enorm helpen door repetitieve taken te automatiseren, zodat uw personeel zich kan focussen op de meer belangrijke taken. Self-service channels, zoals portals en chatbots, kunnen klanten helpen om eerstelijns verzoeken op te lossen zonder verbinding te hoeven maken met een medewerker. Bovendien helpen analytics bij het nemen van beter geïnformeerde beslissingen en kunnen collaboration-toolt het voor werknemers mogelijk maken om vanuit huis te werken.
  • Verbeter de efficiëntie en automatisering om de kosten te verlagen: er zijn verschillende manieren waarop een bedrijf de administratieve taken van medewekers kan verminderen en meer tijd kan vrijmaken om zich op klanten te focussen. Automatisering kan worden ingezet bij processen zoals workflows, documentbeheer, review processen en andere processen die werknemers kunnen helpen om efficiënter te werken.
  • Ondersteun remote teams om effectief te werken: het is nu, meer dan ooit, essentieel om te investeren in betere technologische ondersteuning om bedrijfssoftware te upgraden en callcenters te veranderen door gebruik te maken van cloudgebaseerde services. Online collaboration-tools en -platforms maken de toegang tot en het verzamelen van gegevens eenvoudiger.
  • Zorg voor consistente en excellente klantervaringen: ervoor zorgen dat alle interacties met klanten uniek zijn, een geweldige klantervaring bieden gedurende de hele klantreis door gebruik te maken van hoogwaardige inzichten, klantdata en in AI ingebedde applicaties. Bovendien zal een alomvattende kijk op klantinteracties een betere real-time besluitvorming mogelijk maken.
  • Stem klantenservice, fieldservice, virtuele agents en mixed reality op elkaar af om een connected klantervaring te creëren: een geïntegreerde oplossing levert een uitgebreid en alomvattend overzicht van klantinteracties voor medewerkers, waardoor ze efficiënte en op maat gemaakte service kunnen bieden en realistische doelen kunnen stellen.

Microsoft Dynamics 365 is de ideale technologische oplossing die bedrijven helpt de digitale sprong te maken naar cloudgebaseerde toepassingen van de volgende generatie die hun digitale transformatie naar nieuwe hoogten stuwen.